روانشناسی کسب و کار

 

عبارت است از مطالعه و شیوه‌ی بهبود زندگی کاری. این دانش ترکیبی از علم درک رفتار انسانی و تجربه‌ی دنیای

کسب و کار است تا هم افراد و هم سازمان‌ها به عملکرد اثربخش و ماندگار دست پیدا کنند. انسان ها با داشتن اطلاعاتی از این قبیل، خواهند توانست که جامعه هدف و کاری خود را بیشتر درک کنند. 

 

روانشناسی کسب و کار

 

در واقع 

روانشناسی کسب و کار، علمی کاربردی می باشد که چگونه می توان اثربخشی مجموعه کاری و سازمان را بالا برد. صاحبان کسب و کارهای خرد و کوچک بهتر است که از ابتدای کارشان مفهوم روانشناسی کسب و کار را درک کنند تا بتوانند در آینده با استفاده از تکنیک های آن کسب و کار خود را رونق ببخشند.

در این در این علم از روش‌های تحقیق علمی برای مطالعه‌ی انسان ها ، محل کار، و سازمان‌ها استفاده می‌شود تا نیازهای مختلف و گاهی متقابل آنها هم‌سو شود. هدف

روانشناسی کسب و کار ایجاد روابط سالم و مولد بین آدم‌ها و سازمان‌ها است به طوری که به نفع هر دو باشد.

در دنیای امروز، طبق گفته بزرگان کسب و کار در سراسر دنیا، همه افراد بالخصوص صاحبان مشاغل خرد، باید این علم را کسب کنند. این علم جدا از

علم بازاریابی و فروش نیست. گاهی اوقات بخاطر مسائل مالی و زمانی، انسان ها سراغ این علم نمی روند و گاها در زمانی که ورشکسته می شوند، تازه یادشان می افتد که مشکل آنها به روانشناسی کسب و کار بر می گردد. 

10 سامانه برتر کسب و کارهای خرد و خانگی

روانشناسی کسب و کار به عنوان یک علم کاربردی به سازمان‌ها دیکته می‌کند که چه چیزی رفتار سازمانی اثربخش را تشکیل می‌دهد. این علم با کسب و کار رابطه‌ای دوجانبه دارد و ایده‌های آن برگرفته از چیزهایی است که در محل کار خوب جواب می‌دهد. این باعث می‌شود نتایج پژوهش روان‌شناختی به‌طور هدفمند و به نحوی اعمال شود که مناسب آن وضعیت است. هم‌چنین تجربه را از دنیای کسب و کار وارد روانشناسی، و دانش آکادمیک و دقت بسیار زیاد را از روان‌شناسی وارد دنیای کسب و کار می‌کند، و این طریق بارورسازی متقابل در هر دو حیطه انجام می‌شود.

 

روانشناسی کسب و کار

 

روش های تحقیق

در روان‌شناسی کسب و کار مجموعه‌ی گسترده‌ای از روش‌های تحقیق علمی به کار گرفته می‌شود تا مولفه‌های بهترین رفتار سازمانی کشف و بررسی شود. برای پژوهش در این حوزه ترکیبی از روش‌های کیفی و کمی به کار گرفته می‌شود و هر دو نوع شواهد به یک اندازه درست و معتبر محسوب می‌شود. روش‌های رایج جمع‌آوری داده‌ها شامل پرسش‌نامه، نظرسنجی، گروه کانونی، مصاحبه و مطالعه‌ی موردی است. تکنیک‌های رایج مقایسه‌ای شامل آمارهای توصیفی و استنباطی، و تحلیل مضمون و محتوا است.

صحبت در مورد روانشناسی کسب و کار دارای ابعاد و زوایای گوناگونی می باشد که سعی می شود به طور مجزا در مورد آنها مطلب پست شود. 

 

مدیریت بازاریابی و فروش

 

صاحبان مشاغل و

کسب و کارهای خرد باید به این نکات توجه داشته باشند که هرگز کسب و کارشان را در همین نقطه نگه ندارند و با مطالعه و تحقیق سعی کنند که به سازمان ها و مجموعه های بزرگ تبدیل شوند. این مطالعه می تواند در

فضای دیجیتال انجام شود. آنجاست که نتیجه زحمات و سختی های خود را دیده و با نگاهی به گذشته متوجه می شوند که مطالب آموزشی و کاربردی چه مقدار در رشد کسب و کار آنها دخیلی بوده است.

 

محقق: علیرضا عبدالهی - 09128120507

جهت بهبود مقالات، لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید.

 

با ما باشید تا طلوع موفقیت

 


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها